Jesteś tu:
- Strona główna
- Regulamin obowiązujący od dnia 11.04.2017
Regulamin obowiązujący od dnia 11.04.2017
- Definicje
- Apteka – apteka ogólnodostępna o nazwie „Dr. Optima Ceny Hurtowe” zlokalizowana w Puławach przy ul. Grabskiego 5, 24 – 100 Puławy, działająca na podstawie przepisów Ustawy o Prawie Farmaceutycznym.
- Apteka Internetowa – apteka internetowa prowadząca sprzedaż wysyłkową towarów, dostępna pod adresem www.aptekasenior.pl.
- Dane osobowe - wszelkie informacje dotyczące zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osoby fizycznej.
- Klient – osoba dokonująca nabycia towarów od Apteki poprzez stronę internetową lub w inny sposób przewidziany w niniejszym regulaminie.
- Prowadzący Aptekę – spółka pod firmą DR. OPTIMA Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Sp. K. z siedzibą w Warszawie, ul. Leszczynowa 14, 03 – 197 Warszawa, NIP 524 – 250 – 66 – 45, REGON: 015 – 774 – 632, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem 0000662176.
- Regulamin – niniejszy dokument regulujący prowadzenie sprzedaży wysyłkowej przez Aptekę za pośrednictwem strony internetowej.
- Strona Internetowa – strona, za pomocą której Apteka Internetowa prowadzi sprzedaż wysyłkową towarów, mieszcząca się pod adresem www.aptekasenior.pl.
- Sprzedaż wysyłkowa - umowa sprzedaży produktów leczniczych zawierana z Klientem na podstawie postanowień Regulaminu, bez jednoczesnej obecności obu stron, przy wykorzystywaniu środków porozumiewania się na odległość, w szczególności drukowanego lub elektronicznego formularza zamówienia niezaadresowanego lub zaadresowanego, listu seryjnego w postaci drukowanej lub elektronicznej, reklamy prasowej z wydrukowanym formularzem zamówienia, reklamy w postaci elektronicznej, katalogu, telefonu, telefaksu, radia, telewizji, automatycznego urządzenia wywołującego, wizjofonu, wideotekstu, poczty elektronicznej lub innych środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. Nr 144, poz. 1204, z późn. zm.20).
- Towar – rzecz ruchoma, prezentowana na stronie internetowej, którą może nabyć Klient poprzez złożenie zamówienia zgodnie z niniejszym Regulaminem.
- Zezwolenie – zezwolenie na prowadzenie apteki ogólnodostępnej wydane przez Mazowieckiego Wojewódzkiego Inspektora Farmaceutycznego o numerze nr WIF. 8240 – 42/09
- Apteka Internetowa działa na bazie Apteki.
- Apteka działa na podstawie zezwolenia.
- Apteka Internetowa prowadzi sprzedaż wysyłkową produktów leczniczych oraz innych towarów za pośrednictwem strony internetowej.
- Apteka Internetowa nie prowadzi sprzedaży produktów leczniczych wydawanych na receptę ani produktów leczniczych zawierającymi w składzie substancje o działaniu psychoaktywnym, określone w przepisach wydanych na podstawie ust. 5, posiadającymi kategorię dostępności „wydawane bez przepisu lekarza – OTC”.
- Produkty lecznicze oferowane w aptece nie będą sprzedawane i wysyłane poza granicę Polski.
- Zakupów w Aptece Internetowej mogą dokonywać wyłącznie osoby pełnoletnie.
- Wszystkie produkty oferowane w Aptece Internetowej są fabrycznie nowe, wolne od wad fizycznych i prawnych, a także zostały legalnie wprowadzone do obrotu na rynek polski.
- Prezentowane na stronie internetowej opakowania mają wyłącznie charakter informacyjny. W zależności od aktualnie oferowanych przez producenta opakowań, mogą się one różnić od umieszczonych na stronie internetowej.
- Opisy towarów umieszczone na stronie aptekasenior.pl mają formę skróconą i służą wyłącznie celom informacyjnym oraz identyfikacyjnym. Przed użyciem produktów leczniczych należy zapoznać się z ulotką, zawierającą przeciwwskazania, dane dotyczące działań niepożądanych i dawkowania, oraz informacje dotyczące stosowania produktu leczniczego, bądź należy skontaktować się z lekarzem lub farmaceutą, ponieważ każdy lek niewłaściwie stosowany może zagrażać życiu i zdrowiu.
- Wszystkie ceny towarów przedstawione na stronie Apteki Internetowej są cenami brutto, podanymi w PLN i nie zawierają kosztów dostawy. Ceny produktów na stronie internetowej mogą się różnić od oferty aptek stacjonarnych. Na każdy sprzedany towar wystawiany jest paragon lub faktura VAT – o ile Klient wyraża takie życzenie.
- Apteka nie prowadzi sprzedaży produktów leczniczych, leków aptecznych, leków recepturowych, wyrobów medycznych, suplementów diety oraz innych produktów określonych w art. 72 ust. 5 Prawa farmaceutycznego na rzecz podmiotów prowadzących apteki oraz hurtownie farmaceutyczne.
- Apteka nie wyraża zgody na kopiowanie informacji znajdujących się na stronie internetowej bez pisemnego zezwolenia Prowadzącego Aptekę.
- Apteka nie ponosi odpowiedzialności za niewłaściwe użycie zakupionych Towarów, ani za skutki błędnej interpretacji treści ulotek dołączonych do zakupionych Towarów.
- W celu dokonania zakupów na stronie internetowej Klient musi dysponować kontem poczty elektronicznej oraz urządzeniem mającym podłączenie do sieci internetowej, które powinno zawierać aktualną wersję przeglądarki internetowej.
- Klient dokonujący zakupów w Aptece Internetowej zobowiązany jest do:
- Niedostarczania oraz nieumieszczania na stronie internetowej treści zabronionych przepisami prawa, w szczególności treści naruszających dobra osobiste lub autorskie prawa majątkowe osób trzecich
- Korzystania ze strony internetowej w sposób zgodny z prawem oraz w zgodzie z Regulaminem
- Niepodejmowania działań utrudniających lub uniemożliwiających korzystanie ze strony internetowej oraz korzystanie z Apteki Internetowej innym Klientom
- Niepodejmowania działań sprzecznych z prawem.
- Realizacja zamówień
- Zamówienia są przyjmowane przez stronę internetową poprzez wypełnienie formularza zamieszczonego na stronie po uprzednim zarejestrowaniu się na stronie i założeniu konta bądź bez rejestracji i zakładania konta poprzez wypełnienie formularza lub za pośrednictwem e-maila kontakt@aptekasenior.pl oraz telefonicznie pod nr (+48) 604 920 194 oraz w miejscu prowadzenia Apteki.
- Zamówienia składane telefonicznie lub w siedzibie Apteki, można składać w godzinach 8.00 – 16.00. Zamówienia składane za pomocą formularza na stronie internetowej lub za pomocą poczty elektronicznej, można składać przez całą dobę.
- Klient, dokonując zamówienia, zobligowany jest do podania co najmniej następujących informacji: imienia, nazwiska (ewentualnie nazwy), adresu dostawy, numeru telefonu kontaktowego, adresu poczty elektronicznej.
- W przypadku podania w zamówieniu danych osobowych budzących wątpliwość co do ich autentyczności, Apteka zastrzega sobie prawo do kontaktu z Kupującym (telefonicznie lub mailowo) w celu weryfikacji wskazanych danych. Ponadto w przypadku błędnie wypełnionego formularza teleadresowego (gdy braki pozwalają na kontakt z Kupującym) Apteka również zastrzega sobie prawo do kontaktu z Kupującym, jednakże w przypadku błędnie wypełnionego formularza teleadresowego uniemożliwiającego skontaktowanie się Apteki z Kupującym w celu weryfikacji Jego danych teleadresowych Apteka zastrzega sobie prawo do odmowy realizacji zamówienia. Apteka zastrzega sobie prawo odmowy realizacji części albo całości zamówienia w przypadku gdy: - towar został wycofany z obrotu lub wstrzymany w obrocie na terenie RP po złożeniu zamówienia - istnieje podejrzenie, że leki zawierające substancje odurzające zaliczane do grupy III-N, prekursory grupy I-R i inne leki mogące wywołać poważne działanie niepożądane, mogą być nadużywane lub wprowadzane do nielegalnego obrotu poza aptecznego, - zrealizowanie zamówienia skutkowałoby naruszeniem przez Aptekę przepisów prawa dotyczących prowadzenia obrotu detalicznego produktami leczniczymi i bezpośredniego zaopatrywania ludności w produkty lecznicze.
- W celu realizacji zamówienia konieczne jest dokonanie akceptacji Regulaminu, podanie danych osobowych zaznaczonych gwiazdką oraz wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych.
- W celu złożenia zamówienia w Aptece Internetowej konieczne jest:
- Dokonanie wyboru towaru i kliknięcie w przycisk „KUP TERAZ”
- Przejście do sekcji „Koszyk” i kliknięcie w przycisk „PRZEJDŹ DALEJ”
- Wybór sposobu złożenia zamówienia poprzez zarejestrowanie się na stronie i założenie konta bądź też złożenie zamówienia bez rejestrowania się na stronie i bez zakładania konta
- Wypełnienie formularza zamówienia i podanie danych osobowych (Klient może również założyć konto na stronie Apteki Internetowej i dokonać zamówienia logując się na swoje konto)
- Podanie adresu dostawy (jeśli jest inne niż adres Klienta)
- Dokonanie wyboru sposobu dostawy
- Dokonanie wyboru sposobu płatności
- Kliknięcie przycisku „ZAMAWIAM Z OBOWIĄZKIEM ZAPŁATY”.
- Przed kliknięciem przycisku „ZAMAWIAM Z OBOWIĄZKIEM ZAPŁATY” Klientowi wyświetla się podsumowanie transakcji obejmujące wszystkie istotne elementy zamówienia, tj.:
- Wskazanie zamówionego towaru
- Dane Prowadzącego Aptekę
- Łączna cena brutto
- Sposób zapłaty
- Sposób realizacji zamówienia
- Pouczenie o prawie odstąpienia od umowy – wzór pouczenia o odstąpieniu od umowy stanowi Załącznik nr 1 do Regulaminu
- Formularz odstąpienia od umowy – stanowi Załącznik nr 2 do Regulaminu
- Informacja konsumencka – stanowi Załącznik nr 3 do Regulaminu
- Informacje o towarach podanych na stronie stanowią zaproszenie do zawarcia umowy zgodnie z art. 71 Kodeksu Cywilnego, a zatem samo złożenie zamówienia przez Klienta nie oznacza automatycznego zawarcia umowy.
- Wysłanie przez Klienta zamówienia (kliknięcie przycisku „ZAMAWIAM Z OBOWIĄZKIEM ZAPŁATY”) stanowi oświadczenie woli zawarcia z Apteką umowy sprzedaży na warunkach niniejszego Regulaminu (złożenie zamówienia).
- Po złożeniu zamówienia Klient otrzymuje wiadomość e-mail zawierającą potwierdzenie otrzymania zamówienia oraz wszystkie istotne elementy zamówienia określone w punkcie 2.7 powyżej łącznie z wymienionymi tam załącznikami.
- W przypadku wyboru płatności przelewem lub szybkim przelewem, po kliknięciu przycisku „ZAMAWIAM Z OBOWIĄZKIEM ZAPŁATY” Klient zostaje zobligowany do dokonania płatności.
- Po przygotowaniu zamówienia i otrzymaniu zapłaty (w przypadku wyboru przez Klienta płatności za pobraniem otrzymanie zapłaty nie jest wymagane) Prowadzący aptekę prześle do Klienta w formie e-maila potwierdzenie realizacji zamówienia i rozpocznie wysyłkę towaru do Klienta. Przesłanie potwierdzenia realizacji zamówienia potwierdza zawarcie pomiędzy stronami umowy sprzedaży. Do wiadomości potwierdzającej realizację zamówienia dołączona zostanie informacja konsumencka.
- Wysyłka Towaru realizowana jest za pośrednictwem firmy kurierskiej. Koszt ewentualnej przesyłki ponosi Klient. Apteka zapewnia pomoc w wyjaśnieniu ewentualnych opóźnień w dostawie spowodowanych niewywiązaniem się przez firmy kurierskie z umów obsługi przewozowej i pocztowej.
- Kupujący jest obciążany kosztami dostawy określonymi w cenniku. Cennik znajduje się na stronie internetowej i udostępniany jest Klientowi w trakcie składania zamówienia.
- W przypadku istnienia opcji darmowej dostawy dostawa realizowana jest przy pomocy najtańszej dla sprzedającego opcji wysyłki. Sprzedający zastrzega sobie możliwość dokonania dostawy w ramach darmowej dostawy także przy użyciu innych niż najtańsza opcji dostaw, według swojego uznania.
- Do sprzedaży produktów leczniczych oraz wyrobów medycznych nie mają zastosowania przepisy Ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta (Dz.U. poz. 827), zgodnie z art. 3 ust. 1 pkt 7 tej ustawy.
- Klient może uzyskać bezpłatny dostęp do Regulaminu w każdym czasie na stronie internetowej. Regulamin można pobrać/skopiować oraz sporządzić z niego wydruk.
- Do przesyłki zawierającej towary lub przy odbiorze bezpośrednim Klientowi przekazywany jest paragon lub faktura VAT – o ile klient wyraża takie życzenie.
- Dla danego zamówienia wiążąca jest cena obowiązująca w momencie jego złożenia.
- Płatności
- Możliwe są następujące formy płatności:
- Apteka zastrzega, że zamówienia realizowane w ramach płatności za pobraniem będą do kwoty 1000,00 zł (jeden tysiąc złotych).
- przy odbiorze zamówienia (za pobraniem) – płatność uiszczana jest pracownikowi firmy kurierskiej, który dostarcza paczkę – ta forma płatności dostępna jest wyłącznie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej
- płatność szybkim przelewem - zgodnie z zasadami serwisu przelewy24.pl - po złożeniu zamówienia Klient zostaje przekierowany szyfrowanym połączeniem na stronę banku gdzie loguje się na swoje konto bankowe celem zrealizowania płatności za zamówiony towar
- płatność za pomocą przelewu bankowego wyłącznie w Polskich Złotych (PLN) na rachunek 40 1020 4476 0000 8102 0285 8702 prowadzony w PEKAO BP dla Apteka Dr. Optima Ceny Hurtowe, ul. Grabskiego 5, 24 – 100 Puławy. W tytule zapłaty prosimy podać numer zamówienia. Wysyłka nastąpi po uznaniu wskazanego powyżej rachunku bankowego
- odbiór osobisty towaru (płatność przy odbiorze lub przedpłata) w aptece stacjonarnej Apteka Dr. Optima Ceny Hurtowe, ul. Grabskiego 5, 24- 100 Puławy
- Zamówienia niepotwierdzone lub nieopłacone w ciągu 5 dni licząc od dnia złożenia zamówienia będą automatycznie anulowane.
- W przypadku zamówienia płatnego „za pobraniem” realizacja następuje po potwierdzeniu zamówienia przez Kupującego, a zamówienia płatnego przelewem lub za pośrednictwem systemu płatności elektronicznych po zaksięgowaniu wpłaty Klienta na koncie Sprzedającego.
- Możliwe są następujące formy płatności:
- Czas realizacji zamówienia
- Czas realizacji zamówienia wynosi maksymalnie 10 dni roboczych, które liczone są od daty wpływu środków na rachunek bankowy podany w niniejszym Regulaminie lub w przypadku wyboru płatności „za pobraniem” od dnia zamknięcia zamówienia.
- Jeżeli czas realizacji miałby okazać się dłuższy niż wskazany w Regulaminie w szczególności poprzez niedostępność w Aptece zamówionego towaru, pracownik Apteki skontaktuje się z Kupującym, aby poinformować o opóźnieniu i potwierdzić dalszą chęć realizacji zamówienia.
- Jako zrealizowanie zamówienia należy rozumieć przygotowanie paczki przez Aptekę i przekazanie jej pracownikowi firmy kurierskiej. Do powyższego czasu realizacji zamówienia należy doliczyć czas potrzebny na jej dostarczenie zgodnie z aktualną ofertą firmy kurierskiej.
- Wysyłka towaru odbywa się zgodnie z obowiązującymi przepisami, w warunkach zapewniających jakość produktu leczniczego oraz bezpieczeństwo jego stosowania.
- Produkt leczniczy będący przedmiotem sprzedaży przez Aptekę Internetową musi być zapakowany w sposób zapewniający zachowanie jego jakości i integralności, a opakowanie przesyłki musi być opatrzone etykietą przymocowaną w sposób trwały, zawierającą: odcisk pieczątki placówki, numer zamówienia, dane dotyczące odbiorcy, określenie warunków transportu oraz numer telefonu do kontaktu telefonicznego z Prowadzącym Aptekę.
- W przypadku, gdy zamówienie nie może zostać poprawnie i terminowo doręczone z winy Kupującego (błędny adres, odmowa przyjęcia), Apteka zastrzega sobie prawo obciążenia Kupującego kosztami ponownego transportu zgodnie z aktualnym cennikiem dostaw, chyba, że Klient uzasadni brak winy po jego stronie za nieodebranie towaru.
- W przypadku zaginięcia przesyłki wysłanej za pośrednictwem firmy kurierskiej i otrzymania od Kupującego informacji o niedoręczeniu zamówionego towaru, Apteka zwraca Kupującemu uiszczone przez niego kwoty w terminie 3 (trzy) dnia od dnia otrzymania informacji o niedoręczeniu towaru.
- Postępowanie w przypadku braku towarów
- W przypadku braku zamówionych Towarów biuro obsługi Klienta informuje o tym Klienta e- mailem lub telefonicznie w ciągu 48 godzin od momentu przyjęcia zamówienia do realizacji. W takiej sytuacji Klient otrzymuje możliwość:
- wymiany towaru na inny w podobnej cenie (w przypadku, gdy produkt zamawiany w miejsce niedostępnego ma cenę wyższą - konieczna jest dopłata)
- oczekiwania, aż towar wróci do oferty (jeśli brak jest przejściowy)
- rezygnacji z zamówionego towaru (jeśli zamówienie jest opłacone, nadpłata zostanie zwrócona na konto Klienta w ciągu 5 dni roboczych; jeśli zamówienie jest płatne "przy odbiorze", wartość zamówienia - pobrania zostaje pomniejszona o wartość brakującego Towaru)
- rezygnacji z całego zamówienia (jeśli zamówienie jest opłacone, kwota wpłaty zostanie zwrócona na konto Klienta w ciągu 5 dni roboczych; jeśli zamówienie jest płatne "przy odbiorze", zostanie anulowane)
- Jeżeli w wyniku braku produktów pierwotna wartość zamówienia spadnie poniżej 250 zł, Klient zachowuje prawo do darmowego doręczenia zamówienia - nie ponosi kosztów przesyłki Towaru.
- W przypadku braku zamówionych Towarów biuro obsługi Klienta informuje o tym Klienta e- mailem lub telefonicznie w ciągu 48 godzin od momentu przyjęcia zamówienia do realizacji. W takiej sytuacji Klient otrzymuje możliwość:
- Reklamacje
- Apteka zobowiązana jest dostarczyć/wydać Kupującemu towary niewadliwe, z wyjątkiem przecenionych towarów niepełnowartościowych, które klient zamówił z pełną świadomością. W razie niezgodności towaru z umową Kupujący powinien zgłosić Aptece reklamację za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: reklamacje@aptekasenior.pl, telefonicznie +48 530 494 098 lub pisemnie na adres: „Dr. Optima Ceny Hurtowe” – Apteka Internetowa , ul. Grabskiego 5, 24 – 100 Puławy.
- Reklamacje dotyczące brakujących towarów lub ich uszkodzeń należy zgłosić niezwłocznie po otrzymaniu przesyłki.
- Do czasu zamknięcia postępowania reklamacyjnego należy bezwzględnie zachować wszelkie reklamowane towary. Prosimy również o zachowanie kartonu, w którym zostało dostarczone reklamowane zamówienie.
- Zaleca się, aby Klient przy odbiorze przesyłki kurierskiej sprawdził stan przesyłki. Sprawdzenie przez Klienta zawartości paczki w obecności pracownika firmy kurierskiej jest bezpłatne i należy do obowiązków pracownika firmy kurierskiej.
- W przypadku gdy zewnętrzny stan przesyłki wskazuje, że doznała ona ubytku lub uszkodzenia, pracownik firmy kurierskiej, na żądanie Klienta, jest zobowiązany do sporządzenia w obecności Klienta protokołu stanu przesyłki oraz ustalenia okoliczności powstania szkody.
- W przypadku gdy paczka jest wyraźnie uszkodzona (widoczne ślady zalania, paczka jest mocno pognieciona itp.) lub gdy plomby (taśmy) są zerwane, należy nie przyjmować przesyłki. W takim przypadku paczka zostanie od razu zwrócona do Apteki, co pozwoli przyśpieszyć proces wyjaśnienia sprawy oraz przekazanie Państwu ponownie zamówionych towarów.
- Apteka ponosi odpowiedzialność wobec Klienta za wady fizyczne i prawne Towaru na zasadach wynikających z przepisów kodeksu cywilnego (art. 556-576 kc). Klient na zasadach określonych w powyższych przepisach ma prawo żądania odpowiednio: usunięcia wady, wymiany rzeczy na wolną od wad, obniżenia ceny albo może odstąpić od umowy.
- Apteka Internetowa ponosi odpowiedzialność przez 2 lata od daty zakupu w przypadku niezgodności towaru z umową zgodnie z art. 568 § 3 Ustawy Kodeks cywilny. Klient traci uprawnienia określone w wyżej wymienionej ustawie, jeżeli przed upływem roku od stwierdzenia niezgodności towaru z umową nie zawiadomi sklepu o tym fakcie.
- Warunkiem reklamacji jest odesłanie towaru na adres Apteki wraz z dokładną informacją o przyczynach reklamacji towaru. Informacja o przyczynach reklamacji może być dokonana poprzez przesłanie wypełnionego formularza reklamacyjnego stanowiącego Załącznik nr 4 do niniejszego Regulaminu.
- Kupujący jest zobowiązany do prawidłowego zabezpieczenia przesyłki w sposób odpowiedni np. zgodnie ze standardami stosowanymi przez Aptekę (karton + wypełnienie).
- Apteka Internetowa ustosunkuje się do żądań Klienta w terminie 2 dni roboczych od momentu zgłoszenia niezgodności towaru z umową. Za dzień zgłoszenia reklamacji uznaje się dzień dostarczenia reklamowanego produktu do Apteki. Jeżeli będą wymagane dodatkowe ekspertyzy techniczne wykonywane przez zewnętrzne firmy, termin ten może zostać wydłużony do 14 dni. Jeżeli w ciągu 14 dni sklep nie ustosunkuje się do żądań Klienta, oznacza to, iż uznał żądania za uzasadnione.
- Jeżeli reklamacja jest zasadna w zakresie odstąpienia od umowy, zostanie wystawiona faktura korygująca. Oryginał i kopia faktury zostaną wysłane do Klienta listem priorytetowym. Klient powinien odesłać podpisaną kopię faktury korygującej. Zwrot należności za zwrócone towary, nastąpi w terminie 5 dni od daty otrzymania zwrotu towaru na wskazane przez Klienta konto bankowe.
- Apteka nie udziela Klientowi gwarancji w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego (art. 577 kc). W razie udzielenia gwarancji na towary oferowane w Aptece Internetowej przez ich producentów lub dostawców, Apteka przekazuje takie gwarancje lub przekazuje informacje o takich gwarancjach.
- Apteka podejmuje wszelkie działania mające na celu zapewnienie poprawności działania Apteki Internetowej oraz strony internetowej. Wszelkie nieprawidłowości związane z działaniem Apteki Internetowej należy zgłaszać na adres mailowy podany w niniejszym Regulaminie.
- W przypadku uznania reklamacji za nieuzasadnioną lub stwierdzenia uszkodzenia towaru z winy Kupującego, Apteka nie zwraca Kupującemu uiszczonej ceny za towar.
- Zgodnie z art. 38 pkt 4 i 5 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, prawo odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość nie przysługuje konsumentowi w odniesieniu do umów, w których przedmiotem umowy są produkty mające krótki termin przydatności do użycia, o czym Apteka informowała klienta przy składaniu zamówienia w których przedmiotem umowy są produkty, które po dostarczeniu w zapieczętowanym opakowaniu zostały otwarte, oraz których po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych
- Zgodnie z ustawą z dnia 6 września 2001 r. prawo farmaceutyczne (Dz. U. 2004 r. Nr 53 poz. 533 z późniejszymi zmianami), produkty lecznicze i wyroby medyczne mogą być zwracane do Apteki wyłącznie z powodu wady jakościowej lub niewłaściwego ich wydania. Przez produkty lecznicze rozumieć należy substancję lub mieszaninę substancji, przedstawianą jako posiadającą właściwości zapobiegania lub leczenia chorób występujących u ludzi lub zwierząt lub podawaną w celu postawienia diagnozy lub w celu przywrócenia, poprawienia lub modyfikacji fizjologicznych funkcji organizmu poprzez działanie farmakologiczne, immunologiczne lub metaboliczne, a przez wyroby medyczne – jakiekolwiek narzędzia, przyrządy, urządzenia, oprogramowania, materiały lub inne artykuły, stosowane samodzielnie lub w połączeniu, wraz z wszelkim wyposażeniem, w tym oprogramowaniem przeznaczonym przez jego wytwórcę do używania specjalnie w celach diagnostycznych lub terapeutycznych i niezbędnym do jego właściwego stosowania, przeznaczone przez wytwórcę do stosowania u ludzi w celu: diagnozowania, zapobiegania, monitorowania, leczenia lub łagodzenia przebiegu chorób, diagnozowania, monitorowania, leczenia, łagodzenia lub rehabilitacji w przypadku urazu lub upośledzenia, badań, zastąpienia lub zmiany budowy anatomicznej lub procesów fizjologicznych, regulacji poczęć, i które nie osiągają swojego głównego zamierzonego działania w lub na ciele człowieka za pomocą środków farmakologicznych, immunologicznych ani metabolicznych, lecz które mogą być wspomagane w swoich funkcjach przez takie środki.
- Odstąpienie od umowy
- Klientowi przysługuje prawo odstąpienia od umowy zawartej z Apteką bez podania przyczyny. Klient zobowiązany jest do poniesienia kosztów określonych w art. 33 oraz art. 34 ust. 2 Ustawy o prawach konsumenta.
- Prawo do odstąpienia od umowy może być wykonane przez Klienta w ciągu 14 dni od dnia wejścia przez Klienta, lub wskazaną przez niego osobę trzecią (inną niż przewoźnik), w posiadanie towaru wysłanego przez Aptekę Internetową.
- Klient może odstąpić od umowy poprzez złożenie Prowadzącemu Aptekę oświadczenia o odstąpieniu od umowy. Oświadczenie można składać na formularzu, który stanowi Załącznik nr 2 do niniejszego Regulaminu. Użycie formularza nie jest obowiązkowe. Oświadczenie Klienta powinno jednak w sposób jednoznaczny wyrażać wolę odstąpienia od umowy.
- Klient może również wysłać wypełniony formularz w wersji elektronicznej na adres e-mail wskazany w niniejszym Regulaminie.
- Prowadzący Aptekę niezwłocznie prześle do Klienta wiadomość e-mail, w której potwierdzi otrzymanie oświadczenia o odstąpieniu od umowy.
- Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed upływem 14 dniowego terminu.
- W przypadku odstąpienia od umowy, umowę uważa się za niezawartą.
- Prowadzący Aptekę niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 14 dni od otrzymania oświadczenia Klienta o odstąpieniu od umowy, zwraca Klientowi wszystkie dokonane płatności, w tym koszty dostarczenia towarów do wysokości najtańszej opcji przesyłki dostępnej w tej ofercie.
- Jeżeli Klient wybrał sposób dostarczenia rzeczy inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Aptekę, Apteka nie jest zobowiązana do zwrotu Klientowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
- Apteka dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Klient, chyba, że Klient wyraził zgodę na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi dodatkowymi kosztami.
- Klient, w razie złożenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy, zobowiązany jest do zwrotu towaru na adres Apteki w terminie 14 dni od złożenia oświadczenia o odstąpieniu. Zwrot towaru następuje na koszt i ryzyko Klienta. Odesłanie towaru następuje na adres Apteki wskazany w Regulaminie. Wraz z towarem Klient powinien przesłać dowód zakupu oraz kartę gwarancyjną (dla towarów posiadających karty gwarancyjne).
- Klient ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości towaru, które jest wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
- Apteka może wstrzymać się ze zwrotem zapłaty Klientowi do chwili otrzymania towarów z powrotem lub dostarczenia przez Klienta dowodu ich odesłania, w zależności, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
- Prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje Klientowi w odniesieniu do umowy w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu.
- Ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o ochronie praw konsumenta nie stosuje się do wysyłkowej sprzedaży produktów leczniczych (leków).
- Produkt leczniczy (lek) i wyrób medyczny może być zwrócony do Apteki wyłącznie z powodu wady jakościowej, niewłaściwego wydania lub w razie stwierdzenia sfałszowania produktu leczniczego.
- Ochrona danych osobowych
- Administratorem bazy danych osobowych przekazywanych przez Klientów Apteki Internetowej jest Prowadzący Aptekę.
- Zakres Danych osobowych przetwarzanych przez Prowadzącego Aptekę będzie obejmował:
- Imię, Nazwisko (ewentualnie nazwę)
- Adres e – mail
- Numer telefonu
- Adres dostawy towarów
- Informacje zawarte w logach systemowych.
- Dane osobowe Klientów Apteki Internetowej wykorzystywane będą przez Administratora danych osobowych wyłącznie w celu:
- Świadczenia sprzedaży wysyłkowej towarów przez Aptekę Internetową
- Realizacji zamówień składanych przez Klientów Apteki za pośrednictwem strony internetowej
- Klient Apteki w każdym czasie może żądać usunięcia dotyczących Go danych osobowych. Klient ma w każdym czasie możliwość wglądu w swoje dane osobowe i możliwość poprawiania (zmiany) tych danych.
- Podanie danych osobowych przez Klienta jest dobrowolne. Administrator danych osobowych jest uprawniony do usunięcia danych osobowych bez zgody Klienta, jeżeli Klient podał dane niepełne lub niezgodne z prawdą.
- Prowadzący Aptekę zobowiązany jest do ochrony danych osobowych w sposób uniemożliwiający dostęp do nich osobom trzecim.
- W celu realizacji zamówienia Klient zobowiązany jest do wyrażenia zgody na przetwarzanie swoich danych osobowych w celach określonych powyżej. Klient zobowiązany jest w szczególności wyrazić zgodę na przekazanie jego danych firmie kurierskiej w celu realizacji zamówienia Klienta.
- Szczegółowe zasady gromadzenia oraz przetwarzania danych osobowych zawiera polityka bezpieczeństwa danych osobowych oraz Instrukcja systemu informatycznego.
- Apteka Internetowa posługuje się plikami cookies (ciasteczka).
- Pliki te zapisywane są na komputerze Klienta przez serwer Apteki który dostarcza danych statystycznych o aktywności Klienta, w celu dopasowania oferty Apteki Internetowej do jego indywidualnych potrzeb i zainteresowań.
- Oprogramowanie Apteki Internetowej zapisuje informacje w plikach cookies dotyczących następujących obszarów:
- Informacje na temat sesji
- ostatnio oglądane produkty
- Klient w każdej chwili może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania cookies.
- Prawa autorskie
- Wszelkie treści zamieszone na stronie Apteki Internetowej są własnością Prowadzącego Aptekę, jeśli wyraźnie nie stwierdzono inaczej.
- Treści te są chronione prawem autorskim i bez zgody właściciela mogą być używane jedynie do użytku osobistego. Nie mogą być publicznie wykorzystane w jakikolwiek sposób bez pisemnej zgody właściciela. Nie mogą być powielane i zmieniane.
- Bezprawne użycie zastrzeżonego logo i nazwy Prowadzącego aptekę jest zabronione.
- Postanowienia końcowe
- Ceny towarów podane na stronie mogą ulegać zmianie.
- Regulamin może podlegać zmianie. Zmiany wchodzą w życie po 14 dniach licząc od dnia ich publikacji na stronie Apteki Internetowej. Do umów zawartych przed zmianą Regulaminu stosuje się wersję Regulaminu obowiązującą w dacie złożenie zamówienia przez Klienta. Nowa treść Regulaminu obowiązywać będzie Klienta po zaakceptowaniu przez niego zmian, o których został powiadomiony.
- Prawem właściwym dla realizacji zakupów w Aptece Internetowej jest prawo polskie.
- Wszelkie spory powstałe na gruncie Regulaminu rozstrzygane będą przez właściwe sądy powszechne.
- Aktualna wersja Regulaminu dostępna jest dla klientów na Stronie Internetowej we właściwej zakładce.
- W sprawach nieuregulowanych Regulaminem mają zastosowanie odpowiednie przepisy: Kodeksu cywilnego, Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 roku, Ustawy prawo farmaceutyczne z dnia 6 września 2001 roku, Ustawy o ochronie danych osobowych z dnia 29 sierpnia 1997 roku, Rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie wysyłkowej sprzedaży produktów leczniczych z dnia 26 marca 2015 roku oraz przepisy Ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta.
- Regulamin w nowym brzmieniu wchodzi w życie zostaje opublikowany dnia 28.03.2017 i wchodzi w życie w terminie 14 dni licząc od dnia jego publikacji.