Powiększ tekst w sklepie
MniejszyNormalnyWiększy

Wiosenne przesilenie – co zrobić, żeby w pełni cieszyć się wiosną?

2017-03-09
Po kilku miesiącach zimna, brzydkiej pogody i krótkich, pochmurnych dni, pierwszy powiew wiosny powinien przynieść nam dobre samopoczucie. Powinien, jednak nie zawsze tak się dzieje, ponieważ nasz organizm nie najlepiej znosi przełom pór roku. Wiele osób w tym okresie boryka się z przemęczeniem organizmu, osłabieniem, sennością i wieloma innymi dolegliwościami. Jak radzić sobie ze skutkami wiosennego przesilenia, radzi Dr. Optima.

Objawy związane z przesileniem wiosennym bywają bardzo uciążliwe. Mimo, że teoretycznie nic nam nie dolega odczuwamy ciągłe zmęczenie, problemy z koncentracją, rozdrażnienie, brak chęci do życia, bóle głowy czy łamanie w kościach. Wbrew temu, że wiele osób uważa, że wiosenne przesilenie, to świetna wymówka np. na spadek efektywności w pracy, to zjawisko to faktycznie istnieje i posiada swoją medyczną nazwę – syndrom zmęczenia wiosennego.

Dlaczego dotyka tylko niektórych?

Syndrom zmęczenia wiosennego, to zespół dolegliwości będących reakcją naszego ciała na zmianę pór roku, jednak to czy nas dotknie w dużej mierze zależy od trybu życia, jaki prowadzimy. Specjaliści uważają, że życie w zgodzie z zegarem biologicznym, odpowiednia ilość snu i zdrowa dieta dopasowane do naturalnych pór roku korzystnie wpływają na szybkość adaptacji organizmu.

W tym okresie warto przede wszystkim przejść na dietę bogatą w błonnik, który świetnie poradzi sobie z pozimowymi porządkami w organizmie. Zaleca się wówczas pieczywo i mąki z pełnego przemiału, grube kasze, owoce i surowe lub blanszowane warzywa. Istotne jest także picie dużej ilości wody. Przynajmniej 2 litry dziennie doskonale oczyszczą organizm z toksyn, ułatwią trawienie, poprawią nastrój i dodają energii. Zamiast więc sięgać po kolejną kawę, warto wypić szklankę wody, ponieważ uczucie zmęczenia, to często skutek odwodnienia organizmu.

Kiedy wszystkie metody zawodzą

Przesilenie wiosenne można odczuwać nawet przez kilka tygodni, w tym okresie szczególnie warto regularnie się wysypiać, nie przepracowywać się i wzbogacić swoją dietę o witaminy. Zimowa dieta uboga jest w składniki takie jak żelazo, potas i magnez, których brak powoduje chociażby spadek odporności na stres, ogólne osłabienie czy bóle mięśni. Kiedy poziom witamin i mikroelementów w organizmie nagle się obniża albo zapotrzebowanie na nie gwałtownie wzrośnie, warto pomyśleć o ich suplementacji.

W aptekach dostępne są preparaty, które kompleksowo wzmacniają organizm w okresach ogólnego osłabienia. Suplementy, takie jak Bodymax Plus wzmacniają i dodają energii, zwiększają wydolność fizyczną i psychiczną, zwiększają odporność na stres i wspomagają naturalne siły obronne organizmu. Czasami trudno jest określić, czego konkretnie brakuje naszemu organizmowi, dlatego też warto sięgnąć po preparaty zawierające kompletny zestaw witamin i minerałów, które pozwolą zwiększyć odporność na stres i ogólnie wzmocnić organizm, np. Centrum Silver.

Mimo że syndrom zmęczenia wiosennego to nie choroba, jej objawy mogą skutecznie uprzykrzyć życie i być przeszkodą w wykonywaniu codziennych obowiązków. Chociaż na wiosnę jeszcze trochę musimy poczekać, warto już dziś zadbać o to, aby móc cieszyć się nią w pełni i być w formie, kiedy za oknem zrobi się ciepło.

Autor Dr Optima



Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Zamknij
pixel